برگزاري نخستين همايش سراسري گويش هاي محلي انارك 


نخستين همايش سراسري گويش هاي محلي و مردم شناسي در شهر تاريخي انارك در 75كيلومتري نايين برگزار شد.
اين همايش به واسطه اصالت تاريخي گويش مردم انارك با بيش از 300نفر انديشمندان اصحاب قلم و هنرمنداني از سراسر ايران برگزار شد تا با ارائه مقاله، شعر و كتاب يادي از اين ميراث فرهنگي و معنوي ايران زمين كند.
وكيل مديركل ميراث فرهنگي و گردشگري استان اصفهان به عنوان ميزبان اصلي اين همايش ضمن خوشامدگويي به حضار و ميهمانان با بيان اينكه گويش اناركي از مهمترين ميراث هاي معنوي و آواهاي اصلي استان به شمار مي آيد، انگيزه اصلي انارك را براي ميزبان اين همايش عنوان كرد.
وي تلاش هاي انجام شده براي احياي بافت هاي تاريخي اين منطقه را از جمله اقدامات اين سازمان براي حفاظت از جلوه هاي اصلي ايران زمين ذكر كرد و اعلام داشت: سازمان ميراث فرهنگي استان درنظر دارد براي پيشبرد برنامه هاي خود در اين منطقه به احداث سرويسهاي بهداشتي، كمپ هاي گردشگري، مهمانسراي گردشگري و در مجموع توسعه زير ساختهاي گردشگري بپردازد.
در ادامه مراسم محمدعلي ابراهيمي مشهور به كوير اناركي به عنوان دبير علمي همايش به بيان اقدامات انجام شده براي برگزاري اين همايش پرداخت. وي صاحب تأليفات متعدد در زمينه تاريخ انارك و جلوه هاي مردم شناسي اين منطقه است.
اين همايش با اجراي گروه سنتي همراه بود كه مورد استقبال و تشويق حاضرين قرار گرفت و در پايان به برگزيدگان هدايايي اهدا شد.

منبع:كيهان

يزدفردا 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا